روماتیسم و راههای درمان

روماتیسم و راههای درمان

روماتیسم و راههای درمان

روماتیسم مفصلی،روماتیسم ستون فقرات،روماتیسم قلبی،روماتیسم پوستی،روماتیسم چیست

روماتیسم بیماری است که مفاصل را درگیر می کند.

علائم و راه های درمان رماتیسم را بشناسید
بهتر است بدانید که روماتیسم مفصلی سبب درگیری مفاصل می شود و موجب بروز سفتی و درد و تورم مفاصل می گردد. در واقع اگر یک زانو یا دست مبتلا به این بیماری شود سایر مفاصل نیز درگیر خواهند شد.لازم به ذکر است که این بیماری اغلب بیش از یک مفصل را درگیر نموده و هر مفصلی را مبتلا می کند. اغلب احساس خستگی و گاهی اوقات تب ایجاد می گردد. برخی بیماران فقط برای چند ماه یا یک سال یا نهایتاً دو سال مبتلا به این بیماری بوده و بعد از طی این دوره بدون ایجاد هیچگونه ضایعه ای، بیماری برطرف می شود. لازم به ذکر است که بعضی نیز گاهگاهی دچار علائم بوده و گاهی بهبود پیدا می کنند. بهتر است بدانید که دربعضی بیماران نیز امکان دارد بیماری بسیار شدید بوده و برای سالها یا تمام عمر باقی بماند. این فرم بیماری منجر به بروز صدمات شدید به مفاصل خواهد شد.

روماتیسم،درمان روماتیسم
بهتر است بدانید که هر فردی می تواند به این بیماری مبتلاگردد، اما این بیماری در میانسالی رایج تر است. اغلب در میانسالی شروع شده و در سنین پیری شایعتر می باشد. اما کودکان و جوانان نیز امکان دارد به آن مبتلا شوند. در واقع علل اصلی بروز این بیماری هنوز بطور کامل شناخته نشده است. البته می دانند که در این بیماری سیستم ایمنی فرد علیه بافتهای بدن وی وارد عمل می گردند. بهتر است بدانید که عللی که فرد را مستعد ایجاد این بیماری می کند شامل ژنتیک ، محیط و هورمونها می باشندلازم است بدانید که تشخیص این بیماری راحت نیست زیرا آزمایش دقیقی جهت تشخیص این بیماری وجود ندارد، البته علائم این بیماری مشابه بیماریهای دیگر است و ایجاد کامل علائم، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید اما جهت تشخیص مجموعه ای، از اخذ شرح حال، معاینات بالینی ، عکسبرداری و تستهای آزمایشگاهی کمک کننده می باشند. قابل ذکر است که بدانید روشهای زیادی جهت درمان این بیماری وجود دارد.منظور از درمان تسکین و کاهش درد، کاهش تورم ، کاهش یا توقف روند تخریب مفاصل ، کمک به ایجاد احساس بهتر در فرد و حفظ فعالیت او خواهد بود.

روماتیسم،درمان روماتیسم
قابل ذکر است که بدانید آموزش بیمار، برخورد و اقدامات صحیح خود بیمار با مشکلاتش و گروههای حمایتی که به فرد یاری می رسانند. در واقع تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نحوه درمان، چگونگی انجام فعالیتهای بدنی و استراحت را داشته، نحوه بیان مشکلاتش را پیدا کند.لازم به ذکر است که  این برنامه ها به بیمار کمک می کنند تا نکات بیشتری را در ارتباط با بیماری خود و نحوه کاهش درد، احساس کنترل بیشتر بر بیماری، اعتماد به نفس و داشتن یک زندگی فعالتر، یاد بگیرد. البته درمانهایی که جهت بهبودی این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند شامل تغییر در روش زندگی، داروها، جراحی ، مراجعات منظم به پزشک و روشهای درمانی جایگزین یا تکمیلی می باشند.

روماتیسم،درمان روماتیسم
از کارهایی که می توان جهت درمان این بیماری استفاده نمود تغییر در روش و شیوه زندگی است که شامل ایجاد تعادل بین میزان فعالیت و استراحت ، مراقبت از مفاصل کاهش استرس های روانی، استفاده از یک رژیم غذایی سالم می باشد.از داروها برای کم کردن درد ، تورم و توقف روند بیماری به سمت بدتر شدن استفاده می شود. لازم به ذکر است که دارویی که پزشک تجویز می کند براساس سلامت عمومی بیمار، شدت بیماری و اینکه بیماری تا چه اندازه شدید خواهد شد و مدتی که باید بیمار دارو بگیرد و اینکه دارو تا چه اندازه کارایی داشته و عوارض جانبی آن چه می باشد، خواهد بود.
روماتیسم،درمان روماتیسم
مراجعات منظم به پزشک داشته باشید : بسیار بااهمیت است اینکه آیا بیماری شدیدتر شده و آیا دارو کمک کننده بوده است، عوارض جانبی داروها ظاهر شده اند و در صورت نیاز داروها را عوض نماید. اقداماتی که امکان داردنیاز به انجام آن شود شامل: آزمایش خون، ادرار و عکسبرداری می باشد. پس مراجعه منظم به پزشک را در نظر داشته باشید.

روماتیسم و راههای درمان

مطالب مرتبط:

علل درد کف و پاشنه پا

مبتلایان به آرتروز زانو باید چکار کنند




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: